TŘÍDNÍ PROJEKT
ÚNOR
Voda a člověk
Vodou začíná veškerý život naší planety Země. Vodu potřebuje každý živý organismus. A nejen o tom jsme si s dětmi povídali v rámci tématu „ Člověk a jeho životně důležité orgány“ . Velmi povedený týden plný her, pokusů, tvoření a názorných ukázek oběhové, dýchací soustavy, funkci trávicího ústrojí děti seznámil, jak vše v našem těle pracuje a spolupracuje. Zdůraznili jsme nezbytnost pitného režimu, přísunu vody pro správné fungování organismu. Zaměřili jsme se na vodu, jako životně důležitou kapalinu. I když je voda obnovitelným zdrojem, není možné ji čerpat neomezeně. Téma také mělo děti přimět, aby lépe pochopily důležitost a naléhavost situace a negativní vliv člověka na životní prostředí.
ÚNOR
Tato fotogalerie je prázdná.
LEDEN
Pokusy s vodou
Tichá voda
Táto, co je tichá voda?
Nevíš? To se voda schová do sněhu a do ledu.
Oblékni si kožíšek, já tě k ní dovedu.
(Karel Vůjtek)
Letošní zima nám dala prostor pro pozorování vody ve všech jejich rozličných skupenstvích. Jako první jsme se seznámili s podmínkami, za jakých mrzne voda. Kelímky naplněné kohoutkovou vodu jsme přes noc nechali za oknem naší MŠ a ráno jsme pozorovali změny, ke kterým díky nočnímu mrazu s vodou došlo.
Se zmrzlou vodou jsme si dále užívali radovánek na zamrzlých kalužích, na kterých se děti klouzaly a také jsme si děti zabobovaly v átriu naší školy, nakonec z mokrého sněhu děti vykoulely baculaté sněhuláky. Zima se nám příjemně dostala pod kůži, a tak jsme si po pobytu venku na zahřátí uvařili výtečný čaj. Při vaření jsme pozorovali poslední skupenství vody, a to páru, která stoupala z hrnce.
LEDEN
Tato fotogalerie je prázdná.
LISTOPAD
„ Javorová studánka“
Dne 10.11. jsme s dětmi vyrazili na delší vycházku do hranické oblasti „ Pod Křivým“ až k „ Javorové studánce“. Cestou děti pozorovaly měnící se přírodu, nebo mlhu, která nám zanechávala na nosíkách malinké kapičky. U studánky nás čekal silný pramen. Zaposlouchali jsme se do jeho šumění, zurčení, hučení, šplouchání…..Měli jsme možnost zjistit, jak je pramen studený, a proto jsme ochutnali jeho chuť jenom lehce na jazýček. Děti z toho měly velkou legraci, protože zvlažit jenom jazýček byla velmi náročná disciplína :-).
LISTOPAD
Tato fotogalerie je prázdná.
ŘÍJEN
Koloběh vody
Hledání otázek i odpovědí – kde se voda bere, odkud přišla i kam odešla .. ? Na tyto i jiné otázky jsme s dětmi hledali odpovědi při častých procházkách k hranickým vodním tokům. Poznatky jsme tematicky přenesli do MŠ. Pracovali jsme např. s kapičkou vody, kterou si děti nakreslily, zároveň si s ní i zacvičily a vodu a její kapičky jsme pozorovali i při praktických činnostech, jako je vaření čaje a její odpařování při jejím vaření. Téma děti zaujalo a odnesli si spoustu poznatků do dalšího života.
ŘÍJEN
Tato fotogalerie je prázdná.
ZÁŘÍ
V září jsme se zaměřili na téma „Voda základ života“. Učíme se šetřit s vodou, kde všude v domácnosti (třídě) a v přírodě vodu najdeme, k čemu vodu potřebujeme. Uvědomovat si důležitost vody, neplýtvat s ní. Mít základní informace o koloběhu vody v přírodě.
ZÁŘÍ
Tato fotogalerie je prázdná.