LESNÍ PEDAGOGIKA

09.11.2018 12:43

V úterý  6.11. nás navštívil pan lesník z Potštátu. Rozdal dětem krásné zelené a žluté myslivecké klobouky a zeptal se dětí jaký je rozdíl mezi lesníkem a myslivcem a může–li být  jeden člověk  lesníkem i myslivcem. Dále se děti pokoušely najít rozdíly mezi obrázky myslivce a lesníka. Děti se dozvěděly čím se živí daněk, jaké má parohy, jakou zvláštnost má na své kůži, jaké parohy má jelen, jak se jmenuje samec, samice a mládě divokého prasete? Děti znaly a odpovídaly moc hezky. Dále nám pan lesník a myslivec v jedné osobě ukázal kůži kuny, pověděl, čím se živí a jak je kuna vychytralá. Vyprávěli jsme si i o lišce. Krásně si děti vyzkoušely projít se po kůžích divokého prasete, daňka, lišky i kuny a která kůže že je nejjemnější? Byla to kůže kuny. Děti se seznámily i s otisky stop těchto zvířat. Vyslechli jsme si zvuky, kterými se zvířata ozývají v přírodě.Děti správně odpověděly, kam do lesa vozí myslivci krmení pro zvířátka a co myslivci dávají do pařezů. Dozvěděli jsme se co je oboroh, jak vypadá samokrm a jak funguje, co je to zásyp. Děti přiřazovaly zvířata k jednotlivým krmným zařízením. Zvládli jsme to vcelku dobře. S pánem jsme si i vytřídili předměty co lidě nosí do lesa a do lesa nepatří!!!! Skládali jsme po skupinkách puzzle, kde byla vždy samice, samec a mládě a zopakovali si, jak se jmenují. Při výkladu byly děti pozorné, správně plnily jednotlivé úkoly a pan lesníka je odměnil krásnými dárky – barevnými obrázky rostlin, stromů a savců.Moc děkujeme za krásné prožitkové učení.

 

 

Zpět