LOGO CHVILKY
25.05.2016 12:39 V posledních letech si stále častěji všímáme toho, že více a více dětí má narušené komunikační schopnosti, opožděný vývoj řeči, vady řeči. Během celého školního roku se proto zaměřujeme na logopedickou prevenci, kterou s dětmi provádíme téměř každý den. Při ranních hrách se individuálně věnujeme rozvoji obratnosti mluvidel, správnému dýchání, rozvoji slovní zásoby a vyjadřovacích schopností. U leporel popisují děti co vidí na obrázku. K nejrozšířenějším aktivitám patří přednes a rytmizace známých říkadel, veršovánek, jednoduchých básniček a zpěv písní. Provádíme dechová cvičení - např. foukání do peříček, do bublifuku, slánkou do vody. Při pobytu venku jsme využili i samotné přírody. V trávě jsme si našli odkvetlou pampelišku a rozfoukávali jsme bílé pampeliškové chmíří. Provádíme také cviky na hybnost jazyka, hravou formou procvičujeme jednotlivé hlásky. Denně před poledním odpočinkem čteme dětem pohádky nebo příběhy na pokračování, čímž pěstujeme i kladný vztah ke knize a současně nenásilně rozvíjíme jazykové dovednosti, všeobecné vědomosti a formujeme v dětech návyk na pozdější potřebu číst si. Při čtení se děti učí soustředění, probouzí se v nich fantazie a v neposlední řadě jazykové bohatství.
Za II. třídu - "Kuřátka" Hanka Lukešová.
———
Zpět