KOUZELNÁ KRABIČKA
Celoroční projekt l.třídy - Kvítečka má název "Kouzelná krabička". Naším dlouhodobě - vzdělávacím cílem je objevování kouzla přírody, motivování dětí k pobytu venku a "psaní" deníku o přírodě. Je určen pro děti ve věku 3 - 5 let.
ZVÍŘÁTKA DOMÁCÍ I EXOTICKÁ KOUZELNÝM FOTOAPARÁTEM
Ve čtvrtek 5. dubna jsme opět vytáhli náš kouzelný fotoaparát. V tomto týdnu jsme si vyprávěli o zvířátkách a jejich mláďatech a tak nás napadlo je zdokumentovat. Poznávali a správně pojmenovávali jsme je podle obrázků, hráli jsme si pohybové hry na maminku a její mládě, poznávali jsme správné zvíře podle zvuků a taky jsme se dozvěděli, jak se na něj voláme. Skládali jsme puzzle, skládačky a montessori hry se zvířátky, kreslili obrázky, lepili a stříhali kočky a kocoury a také jsme si ukazovali na obrázcích zvířata exotická, která známe ze ZOO. Listovali jsme v obrázkových knihách o zvířatech, hráli si na Boudu budku a také jsme se naučili píseň Když jsem já sloužil. Vše jsme zdokumentovali naším kouzelným fotoaparátem a uložili si do svých hlaviček :o)
PROJEKT - NAŠI ZVÍŘECÍ KAMARÁDI
Pokračujeme v našem projektu "Kouzelná krabička". Tentokrát jsme naším kouzelným fotoaparátem zachytili život našich kamarádů-šneků, kteří u nás v Kvítečkách bydlí v malém teráriu. Před Vánoci jsme objevili první vajíčka a v novém roce jsme se dočkali prvních přírůstků. Místo původních tří šneků nyní obývá jejich domek asi deset a mají se čile k světu. V minulém týdnu nás opět překvapili a pochlubili se novými vajíčky, které vystavili přímo na zeď terária. Naše děti je zdokumentovaly - vyfotily a nakreslily. U toho jsme si opět zopakovali, čím se živí, kde bydlí, co potřebují a také přemýšlíme, kdo je bude o prázdninách hlídat :o). Vzhledem k velkému počtu je možná na léto rozdělíme na prázdniny :o).
Další náš kamarád Ježek Bodlinka se nastěhoval v září do Ježkovníku na školní zahradě. K našemu velkému překvapení náhle zmizel a byl opět objeven, ale tentokrát si svůj domek postavil pod kompostérem. Tak mu tam alespoň s dětmi házíme ježčí dobrůtky, aby tu krutou zimu přečkal ve zdraví.
PŘIKRMOVÁNÍ LESNÍ ZVĚŘE KOUZELNÝM FOTOAPARÁTEM
V měsíci lednu jsme zdokumentovali besedu s panem myslivcem a také naši výpravu k zásypu u rybníka Pískovčáku, kam jsme zvířátkům nasypali spoustu dobrot, aby v zimě netrpěla hladem. Už víme, co zvířátka z lesa v zimě potřebují a jak jim můžeme pomoci. Zimní projektové dny se nám moc líbily.
VÁNOCE V KVÍTEČKÁCH KRABIČKOVÝM FOTOAPARÁTEM
Ve čtvrtek 14.12. jsme si opět přinesli náš krabičkový fotoaparát, abychom si zdokumentovali Vánoce v naší školce. Vyfotili jsme nazdobený stromek ve třídě, větvičky, adventní věnce i adventní kalendář, výzdobu ve třídě i v šatně, kamarády zpívající koledy, ukázku vánočních zvyků - rozkrojené jablíčko i nazdobený voňavý pomeranč. Vánoce, už se moc těšíme !
FOCENÍ VENKOVNÍHO TERÉNU
Ve čtvrtek 2.listopadu jsme si opět vzali náš kouzelný fotoaparát a s ním také i dalekohled a šli jsme prozkoumávat terén venku na školní zahradě. Nebudete věřit tomu, co jsme všechno objevili! Vyfotili jsme bylinkovou zahrádku, kompostér, hmyzí hotel, podzimní květiny, val i hobitín a také například podzimní barevné lístky a větvičky. Vše jsme zdokumentovali a nakreslili. Naši kamarádi postavili pro ptáčky veliké hnízdo, aby jim nebylo zima.Ti se budou mít !
Září, říjen - " KRABIČKOVÁ FOTOVÝZVA"
Na počátku našeho projektu jsme si společně vyrobili fotoaparát z papírové krabice. Pak jsme si povídali, co všechno může fotograf vidět v přírodě - barevné listí, plody podzimu, boty na procházku, kapky rosy, zvířata a ptáky, terén,...
Každý dostal do ruky jeden obrázek ovoce a zeleniny a "vyfotil" ho. Zároveň nám každý svůj obrázek popsal - zda-li je to ovoce nebo zelenina, jaký má název, barvu, tvar,...
Teď už nám jen zbývalo vytvořit "fotky" - děti si nakreslily krásné obrázky ovoce a zeleniny a uschovaly je do "foťáku". Už se těšíme na příště, tvoříme si totiž "Deník do divočiny" s vlastními kresbami.
Při činnostech si děti vytvářely elementární poznatky o podzimní přírodě, procvičovaly kreativitu při plnění úkolů. "Vášniví fotografové" obdrželi inspiraci pro focení, zkoumali terén a vytvořili první "zápis" do deníku.